Diyetisyenler Yorum ve Şikayetleri Diyetisyen Tavsiyeleri En Uygun Diyetisyenler
Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Zayıflamaya Yardımcı Meyve ve Sebzeler

Zayıflatan MeyvelerGenellikle diyet yaparken ya da zayıflamak isterken kişiler sevdikleri yiyeceklerden vazgeçme yöntemine başvururlar. Aksine hazırlanan beslenme programlarında sağlıklı meyvelerin ve sebzelerin yer alması, temel besin piramidinden vazgeçilmemesi gerekmektedir.

Fazla kilolardan kurtulmanın, sağlıklı bir biçimde ve kendinize zarar vermeden zayıflamanın en iyi yollarından biri sebze ve meyve tüketiminin bol olmasıdır. Kas ve sıvı kaybı olmadan kilo vermenizi sağlayan bu doğal ürünler içerisinde bulunan vitamin ve mineraller sayesinde vücudunuzun ihtiyacı olan maddeleri zahmete girmeden alabilirsiniz.

Zayıflamaya yardımcı meyveler:

  • Karpuz: C vitamini içerir, bol lifli ve düşük kalorilidir.
  • Portakal: C vitamini, folik asit deposu. Hastalıklara karşı vücudu korur.
  • Nar: Hazımsızlığı önler ve vücudun yağ depolamasını engeller. Yorgunluk giderici, vücudun dinç ve enerjik olması gibi etkileri de vardır.
  • Greyfurt: Düşük kalorili, bol liflidirve kolesterolü düşürür. Yağ yakmaya yardımcıdır.
  • Kayısı: Kurutulduğunda iyi bir demir kaynağıdır. Sindirimi hızlandırır.
  • Yaban mersini: Bol miktarda kanserden koruyan antioksidan içerir ve hafızayı güçlendirmektedir. Ayrıca lif bakımından da zengindir.
  • Elma: kemikleri güçlendirir, astım ve diyabet gibi hastalıklar karşısında kişiyi korur. Yemeklerden önce yenilen elma iştahınızı bastırır ve az yemek yemenizi sağlar. Yemeklerden sonra yendiğinde ise hazımsızlığı giderir.
  • Papaya: Bol C vitamini içeren ve yağlanmayı engelleyen bir meyvedir.
  • Ananas: Sindirim sistemini aktive eder ve metabolizmayı çalıştırır.
  • Kiraz: Yumuşak bir müshil etkisi yapıyor ve kilo kaybına neden oluyor.
  • Kırmızı üzüm: Dolaşım sistemini temizler. İçerdiği lif, vitamin ve mineraller sayesine kolesterolün düşmesine yardımcı olur.

Zayıflamaya yardımcı sebzeler

  • Ispanak: Potasyum ve kalsiyum kaynağı olan ıspanak yağ oluşumunu önler.
  • Patates: Haşlanarak tüketildiğinde tok hissetmenizi sağlar.
  • Yulaf: Gevrek şeklinde tüketildiğinde doyurucu bir kahvaltı niteliği sağlar.
  • Fasulye: Yüksek lif oranı sayesinde midede daha yavaş öğütülür ve doyma hissi verir.
  • Kuşkonmaz: Vücuttaki fazla suyu dışarıya atar.
  • Domates: Cildin sıkılaşmasını ve sağlıklı görünmesini sağlıyor.
  • Salatalık: Lif zengini olması sayesinde tokluk hissi veriyor. Ayrıca tam bir su deposu.
  • Adzuki fasulyesi: Fasulyeler arasında en az yağ oranına sahip. Vücutta daha fazla suyu tutuyor.
  • Enginar: Vücuttaki fazla suyu dışarıya atıyor ve tuzun olumsuz etkilerini en aza indiriyor.
  • Brokoli: Kilo vermeye yarayan kalsiyum içerir, karaciğere ve hazma iyi gelir.
  • Kereviz: Böbreklerin işlevini güçlendiriyor ve toksit maddelerin dışarıya atılmasını sağlıyor.
  • Havuç: Göz sağlığına yardımcı olur, lif yüklü olduğu için tok tutar.
  • Kara lahana: Beta-karoten, C vitamini ve folik asit içerir.
  • Kırmızı biber: Doygunluk hissini arttırır.
 
İdeal Kilo Hesaplama
Vücut Ağırlığı (kg)

Boy Uzunluğu (cm)
Üye Girişi
Kayıt olun En güncel diyetisyen fırsatlarından haberdar olmak için üye olun.
20 Eylül 2014 - 02:51
Dans Ederek Zayıfla

Diyetisyen Fatma Yiğitoğlu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

SSS
İdeal kilo nedir, Nasıl hesaplanır ?İdeal kilo nedir, Nasıl hesaplanır ?İdeal vücut endeksi; bir bireyin yaşına, cinsiyetine, vücut yapısına, kemik-mineral düzeyine ve kas kitlesine göre, ken..
Fast Food Zararlı mıdır?Fast Food Zararlı mıdır?Kısa sürede hazırlanmış ve hızlı bir şekilde servis edilen yiyeceklere verilen isimdir. TDK sözlüğünde hazır yemek olarak kar..
Kırmızı Et Zararlı mıdır?Kırmızı Et Zararlı mıdır? Kırmızı etin yararları olmakla birlikte fazla tüketildiğinde zararları da bulunmaktadır. Et kan yapar ve kansızlığı önle...
Zumba Dansı

Zumba Dansı

Zayıflatan Yiyecekler
Anket
En sağlıklı zayıflama yöntemi sizce hangisidir?
 
Son Yorumlar
  • Berk
    Çok mutluyum kilolarımdan kurtuldum. Diyetisyene mutlaka başvurmalısınız . Devamı
  • Aslı
    Kilolarım çok fazla bir an önce kurtulmak istiyorum yardım edin lütfen :( Devamı
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 2 konuk çevrimiçi

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Vücut tipinize ve boyunuza göre doğru olan ağırlıktır. Vücut kitle endeksiniz ve bel kalınlığınız hesaba katılır. Yaşa, cinsiyete ve genetik özelliklere göre farklılık gösterir.
Fast Food
Fast Food
Çabuk tüketilmek veya alıp götürülmek üzere restoranlarda ve büfelerde hızıl ve kolayca hazırlanan ve sunulan yiyecek. Katkı maddeleri dolayısıyla sağlıklı bulunmaz.
Vejetaryen
Vejetaryen
Ahlaki, dinsel ya da sağlıkla ilgili nedenlerle et, balık ve bazen yumurta, peynir gibi diğer hayvan ürünlerini yemeyen, deri, kürk, tüy, lanolin gibi ürünleri kullanmayan kişi.
Protein
Protein
Vücut fonksiyonunun düzgün çalışması için gerekli amino asitlerden oluşan molekül. Proteinler cilt ve saç gibi vücut yapıları ile enzim ve antikorlar gibi maddelerin temelidir.
Karbonhidrat
Karbonhidrat
Temel elementleri, karbon, oksijen olan organik bileşiklerdir.
Kolayca hazmedilebilen bu maddeler, temel besinsel enerji ve kalori kaynağıdır.
Sağlıklı Zayıflama © 2012
Türkiye'nin Sağlıklı Zayıflama Rehberi
WebHome
Tasarım: WebHome | İnternet Reklam ve Bilgi Teknolojileri