Diyetisyenler Yorum ve Şikayetleri Diyetisyen Tavsiyeleri En Uygun Diyetisyenler
Reklam Ver
Reklam Ver
Reklam Ver
Reklam Ver

Sağlıklı Zayıflama Yöntemleri Nelerdir?

Enerji alımının harcanandan fazla olmasından kaynaklanan şişmanlıkta aşırı beslenme, hareketsiz kalma, psikolojinin bozulması, metobolojik sorunlar ve hormonsal bozukluklar önemli faktörlerdir. Birçok faktörün etkili olduğu şişmanlıkta sağlıklı zayıflama yöntemlerine ilgi artmış olup, yeni yöntemler geliştirilmektedir.

Son yıllarda şişmanlık ve obezite evrensel boyutlara ulaşmış olup ülkemizde de artan bir sağlık sorunu haline dönüşmüştür. Bireyler şişmanlıktan kurtulmak için her gün bir yenisinin türediği diyet listelerine yönelmekte, hekimlere danışılmadan uygulanan bu diyetler ise birçok sağlık sorununa neden olmaktadır.

Sağlıklı Zayıflama Diyet, bireyin kan değerleri, kullandığı ilaç ve hastalıkları, vücut ağırlığı, boy oranı, sosyal hayatı, yaşam standartları ve mesleğine göre farklılık gösterir.

Alışkanlık haline gelen sağlıksız beslenme şekilleri çeşitli yöntemlerle dengeli şekilde değiştirilebilir ve düzenli bir hal alabilir.

Yapılması gereken 3 aşama ise:

  • İstemek
  • İnanmak
  • Çabalamaktır.

Sağlıklı zayıflama önerileri

* Diyetisyenden yardım alın: Yaşam biçiminize ve fiziksel durumunuza en uygun beslenme rejimini bulmak üzere bir uzmandan destek alın.

* Kilo vermek için mutlaka egzersiz yapın, zaman bulamıyorsanız yürüyüş yapın: Egzersizin enerji harcatıcı etkisi sadece hareket sırasında değil egzersizin sona erdirilmesinden sonra da devam etmektedir.

Sağlıklı Zayıflamak İçin Su * Suyu bolca tüketin: Su midede dolgunluk oluşturduğundan kişiye tokluk hissi vermektedir. Bunun yanı sıra metabolizmanın hızlı çalışmasına ve kilo vermenize yardımcı olur.

* Kalorisi düşük yiyecekleri tercih edin: Kilo vermek istiyorsanız, amacınız düşük enerji yoğunluğundaki gıdalardan yemek olmalıdır. Böylece az kaloriyle kendinizi daha tok hissedeceksiniz.

* Salatanıza sos dökmek yerine baharat kullanın: Soslar işin içine girince bu kadar yararlarından bahsettiğimiz salata adeta kalori bombası haline dönebiliyor ve yarar yerine zarar verebiliyor.

* Yemek yer yemez uyumaya kalkışmayın: Fazla tüketilen ağır yemekler midenin uzun süre çalışmasına ve midenin yorulmasına neden olur. Fazla kaloriler hareketsiz kalındığından vücutta yağ olarak depolanır.

* Sütün yağ yakıcı etkisi olduğundan light süt için: Şişman bireylerde vücut ağırlığının düşmesinde kontrollü diyet içinde süt ve süt ürünlerini arttırılması ve yüksek kalsiyum seviyesinin sağlanmasının zayıflamaya neden olduğu ve vücut yağ oranını düşürdüğünü gösteren çalışmalar mevcut

* Günde 6 saatten fazla uyumaya dikkat edin: Uykusuz olan bireyler gün içerisindekan şekeroranları düştüğü için bu nedenle kişilerin tatlı ve vb yiyeceklere olan istekleri daha fazla olmakta

* Dondurulmuş ve hazır gıdaları unutun: Dondurulmuş ve hazır gıdalar kuşkusuz ki evde yapılan taze yemeklere nazaran daha sağlıksız ve yağ oranı yüksek ürünlerdir.

* Ara öğünleri ihmal etmeyin: Ara öğünler metabolizmamızın daimi çalışması ve kan şekerimizin düzenli çalışması açısından önemlidir. Bu sebepler az az sık sık besin tüketimi her bireye önerilmektedir.

* Gazlı içecekler yerine su ve soda tüketin: Uzmanlar sadece 1 kutu içilen gazlı içecekten, öğle yemeğinde aldığınız kalori kadar enerji aldığınızı belirtiyorlar. 1 kutu içecek yaklaşık 150 ile 250 arasında kalori sağlıyor. Bu kalorinin uzaklaştırılması da yaklaşık olarak 1 saat yürüme ile giderilebiliyor

* Yemeğinizi yavaş ve iyi çiğneyerek yiyin.

* Üç beyazı (un, tuz, şeker)az kullanın

* Her yemeğin yanında salata tüketin

* Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tüketin

Sağlıklı Bir Şekilde Zayıflamak İçin Kime Başvurmalıyım?

Her insanın temel problemi vücut fonksiyonlarını zarara uğratmadan kısa sürede kilo vermektir. Bunun için denenmiş ancak uzman onayı almayan birçok yolu denemektedirler. Siz de fazla kilolarınızdan rahatsızlık hissediyorsanız öncelikle doktorunuza danışmalı ve çeşitli testlerden sonra size göre hazırlanan diyet ve egzersiz programlarını uygulamalısınız.

 
İdeal Kilo Hesaplama
Vücut Ağırlığı (kg)

Boy Uzunluğu (cm)
Üye Girişi
Kayıt olun En güncel diyetisyen fırsatlarından haberdar olmak için üye olun.
27 Ağustos 2016 - 06:31
Dans Ederek Zayıfla

Fotoğrafçılık Kursu
Sosyal
Kıbrıs Otelleri

Kampanyaları görüntüleyebilmek için Flash Player kurunuz

SSS
İdeal kilo nedir, Nasıl hesaplanır ?İdeal kilo nedir, Nasıl hesaplanır ?İdeal vücut endeksi; bir bireyin yaşına, cinsiyetine, vücut yapısına, kemik-mineral düzeyine ve kas kitlesine göre, ken..
Fast Food Zararlı mıdır?Fast Food Zararlı mıdır?Kısa sürede hazırlanmış ve hızlı bir şekilde servis edilen yiyeceklere verilen isimdir. TDK sözlüğünde hazır yemek olarak kar..
Kırmızı Et Zararlı mıdır?Kırmızı Et Zararlı mıdır? Kırmızı etin yararları olmakla birlikte fazla tüketildiğinde zararları da bulunmaktadır. Et kan yapar ve kansızlığı önle...
Zumba Dansı
Zumba Dansı
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 2 konuk çevrimiçi
Zayıflatan Yiyecekler
Anket
En sağlıklı zayıflama yöntemi sizce hangisidir?
 
Son Yorumlar
  • Berk
    Çok mutluyum kilolarımdan kurtuldum. Diyetisyene mutlaka başvurmalısınız . Devamı
  • Aslı
    Kilolarım çok fazla bir an önce kurtulmak istiyorum yardım edin lütfen :( Devamı
Seo
Seo

İdeal Kilo
İdeal Kilo
Vücut tipinize ve boyunuza göre doğru olan ağırlıktır. Vücut kitle endeksiniz ve bel kalınlığınız hesaba katılır. Yaşa, cinsiyete ve genetik özelliklere göre farklılık gösterir.
Fast Food
Fast Food
Çabuk tüketilmek veya alıp götürülmek üzere restoranlarda ve büfelerde hızıl ve kolayca hazırlanan ve sunulan yiyecek. Katkı maddeleri dolayısıyla sağlıklı bulunmaz.
Vejetaryen
Vejetaryen
Ahlaki, dinsel ya da sağlıkla ilgili nedenlerle et, balık ve bazen yumurta, peynir gibi diğer hayvan ürünlerini yemeyen, deri, kürk, tüy, lanolin gibi ürünleri kullanmayan kişi.
Protein
Protein
Vücut fonksiyonunun düzgün çalışması için gerekli amino asitlerden oluşan molekül. Proteinler cilt ve saç gibi vücut yapıları ile enzim ve antikorlar gibi maddelerin temelidir.
Karbonhidrat
Karbonhidrat
Temel elementleri, karbon, oksijen olan organik bileşiklerdir.
Kolayca hazmedilebilen bu maddeler, temel besinsel enerji ve kalori kaynağıdır.
Web Tasarımı
Web Tasarımı ve Seo Danışmanlığı - Webhome
Sağlıklı Zayıflama © 2012-2015
Türkiye'nin Sağlıklı Zayıflama Rehberi